Braciszek.pl Żeglarski Serwis z Charakterem

Busem przez noc polarną

Ammiszaddaj
Zdjęcie przedstawiające mnie w czapce, bez kurtki i rękawiczek na tle tablicy oznaczającej koło podbiegunowe w środku zimy.
Marzenia się spełniają

Trwało to sporo dłużej niż bym chciał ale z wielką satysfakcją przedstawiam zdjęcia z grudniowej wyprawy busem za koło podbiegunowe. Wbrew wszystkim złowieszczym lamentom różnych "hamulcowych" nie zabiliśmy się, nie wpadliśmy do rowu, nie zamarzliśmy i nie zjadły nas wilki... Tak właściwie to wyprawa była cudowna: świetnie się wybawiliśmy, odpoczęliśmy i zobaczyliśmy wspaniałą, skandynawską zimę.

W blisko dwa tygodnie przejechaliśmy ponad pięć tysięcy km, doświadczyliśmy -24°C i opadów śniegu rzędu 60cm na godzinę. Zwiedzając pogrążoną w nocy polarnej Laponię podziwialiśmy niesamowity spektakl zorzy polarnej, ścigaliśmy się psimi zaprzęgami i przyglądaliśmy się reniferem, łosiom i wielu, wielu innym cudom natury. W Lyngen kontemplowaliśmy zapierające dech w piersiach krajobrazy potężnych gór wyrastających dosłownie prosto z morza, wdychaliśmy namacalną ciszę majestatycznego fiordu i oczywiście rozpływaliśmy się w gorącej saunie własnoręcznie opalanej drewnem...

Zdjęcia z Boatshow

Z nowości był np... Maxus 24 evo

Korzystając z chwili wolnego w pracy i długich ciągle nie zimowych wieczorów wrzuciłem na serwer zdjęcia z tegorocznego Boatshow w Łodzi. Tym razem niedużo bo nie było czasu fotografować. Z tego co wiem, wystawcy również nie narzekali na nadmiar wolnego czasu a notesy pękały w szwach od zapytań ofertowych. Większość tych, z którymi rozmawiałem bardzo sobie chwaliło obecność na tych targach.

Bardzo mi też było miło spotkać starych i nowych znajomych, przepraszam że nie wspomnę Was wszystkich z imienia ale w tym roku tych spotkań zebrało się wyjątkowo dużo. Nadmienię tylko, że Paulina z Tomkiem nie pozwolili mi po targach wrócić do domu tylko wyciągnęli na wspaniały wieczór do tawerny (tak, mamy w Łodzi jeszcze dwie).

Czerwcowy Bałtyk

Ammiszaddaj

Czerwiec na Bałtyku potrafi dać ostro w kość. Przekonaliśmy się o tym podczas naszego rejsu. Rejs był wymagający od samego początku. Już na etapie kompletowania załogi okazało się, że termin, pokrywający się z sesją i zakończeniem roku szkolnego, nie był najlepszym pomysłem. A później? Później dopiero zaczęło się pod górkę.

Ostatecznie po kilku tygodniach żebrania o załogę, promocji wiązanych, zniżek i proponowania koi za darmo, udało się wymęczyć trzy osoby. Popłynęliśmy więc ja, drugi Paweł, Andrzej i Maciek, dla którego ten rejs miał być pierwszym zetknięciem się z przyjemnościami żeglarstwa. Do Gdańska przyjechaliśmy blablacarem: pogoda piękna, upalna, słoneczna, z przyjemną trójką od wschodu. Żyć nie umierać! Zrobiliśmy zakupy, zapakowaliśmy się na „Skoczka”, zatankowaliśmy wodę, schłodziliśmy lodówkę i zaczęliśmy sprawdzać najnowsze prognozy pogody.

Zdjęcia z Wiatr i Woda 2015

Ilustracja
Tym razem na targach we Warszawie było fajnie

Po porażce wizerunkowej targów na stadionie narodowym w tym roku mieliśmy okazję obejrzeć centrum kongresowe MT. Najważniejsza wiadomość: było ciepło. Nie wdając się w szczegóły uważam, że to jak na razie najlepsza lokalizacja, w której byłem. Pod kompleksem mieści się duży parking więc nie trzeba parkować w błocie. Dojazd z autostrady jest całkiem sensowny i tylko trochę brakowało plakatów na mieście wskazujących kierunek...

Same targi jak to targi - kto był ten wie, kto nie był niech się wybierze za rok. Masa ulotek, promocji targowych, dziesiątki motorówek, trochę jachtów, barki, silniki, czartery, kursy.... No i przede wszystkim prezentacje: na tych kajakowych np. zawsze brakuje wolnych miejsc, na żeglarskie łatwiej się wcisnąć. Na spotkanie z Olkiem Dobą trzeba było zająć miejsce rok wcześniej! taki był ścisk. Warto jednak zauważyć, że każdy kto chciał miał szansę strzelić sobie fotkę u boku Podróżnika Roku i zamienić z nim kilka słów osobiście.

Boatshow Łódź

Boatshow2014
Żagle w Łodzi

Kto nie był na rejsie w listopadzie mógł poczuć namiastkę klimatu żeglarskiego w centrum Polski - w Łodzi odbyły się kolejne Targi Żeglarskie Boatshow. Wbrew zapowiedziom organizatorów z ubiegłego roku nie były większe niż poprzednie, nie było ruchomych chodników ani dodatkowej powierzchni targowej ale też było fajnie. Wszyscy fani sportów wodnych mogli znaleźć dla siebie coś ciekawego.

Zapraszam do obejrzenia galerii zdjęć i przemyślenia planów turystycznych na kolejny sezon. Zima to dobry czas na podszlifowanie teorii, uzupełnienie ekwipunku i podjęcie decyzji na jakie atrakcje wakacyjne zacząć zbierać pieniądze.

Na kraniec Bałtyku

Ammiszaddaj

Oto i spełnienie marzeń. O Zatoce Botnickiej śniłem od 2006 roku. Pierwsze nieśmiałe plany dojrzewały przez zimę by na wiosnę dojrzeć do stadium organizowania rejsu, załogi i pieniędzy. Wtedy, w czasach studenckich największy problem wydawało się stanowić to ostatnie... Próbowałem więc założyć stowarzyszenie, szukać sponsorów i innych metod - niestety wszystkie próby rozbijały się na znajomych, którzy byli bardzo silni w gębie ale gdy trzeba było działać to zawodzili.

Lata mijały, plany się zmieniały, trochę przyschły ale Botnicka w sercu ciągle siedziała jak cierń. W 2011 wyobraźnię rozpaliły zdjęcia i wspomnienia z pływania Uli do Kemi... Wtedy okazało się, że w sumie to mało kto tam chce pływać: za daleko, żeby płynąć z Polski, za blisko żeby lecieć samolotem na zmianę załogi. Jachty wolą pływać na Morze Północne bo tam łatwiej znaleźć klientów. Jednak po tamtym wieczorze obiecałem sobie, że choćby nie wiem co popłynę na kraniec Bałtyku.

W tym roku wreszcie się udało - zapraszam do obejrzenia potężnej galerii prawie 1700 zdjęć (uwaga: same miniaturki po kliknięciu więcej zajmują 20MB - pakietowa transmisja danych może zaboleć).

Aktualizacja: (23.08.2014) Na końcu artykułu pojawiło się 9 filmików.

Wielka Pętla Wielkopolska

Ammiszaddaj

Tydzień temu miałem przyjemność wziąć udział w tzw study-tour promującym Wielką Pętlę Wielkopolski. Zaproszenie obejmowało dwa etapy spływu barką, zwiedzanie okolicy i dobrą zabawę, więc jak tu nie skorzystać (chociaż gips na ręce)?

Organizatorom i współuczestnikom serdecznie dziękuję za miło spędzony czas, a wszystkich Czytelników zapraszam do obejrzenia galerii zdjęć i krótkiej relacji.

Żagle na Stadionie Narodowym

Ammiszaddaj

Nikt nie lubi zmian, niestety bez nich też żyć się nie da - targi Wiatr i Woda przerosły możliwości centrum Expo. O wadach już się pewnie naczytaliście ale moim zdaniem przenosiny miały dwie zalety. Nowa lokalizacja daje znacznie więcej przestrzeni targowej - wystarczy zgłosić chęć wystawiania się odpowiednio wcześniej a dla nikogo nie zabraknie miejsca przez najbliższe kilka lat. Właśnie... kilka lat, o ile organizator przetrwa tegoroczną krytykę...

Zapraszam do galerii zdjęć i narzekań.

Pamiętacie?

Ammiszaddaj

Na dworze tchnęło ciepłem, czuje się wiosnę a jak wiosna to pływanie! Dla przypomnienia żeglarskiego klimatu - zdjęcia z Boatshow w Łodzi. Obejrzyjcie, wczujcie się i planujcie wojaże - już najwyższa pora - inaczej wyłapią wam co fajniejsze rejsy!

Podziękowanie dla Piotrka za zdjęcia i przepraszam, że to tyle trwało (w razie czego mam milion wymówek).

Jesienne pływanie

Ilustracja
Omegą prujemy błękitne fale.

Na ten weekend dla Świnoujścia zapowiadali 4-6B z południa, czyli żyć nie umierać. W sam raz żeby popłynąć zobaczyć dynie w Peenemünde, zmoknąć na podejściu do Stralsundu lub Wolgastu, albo żeby siedzieć w domu i szukać wymówek dlaczego nie popłynę... Z okazji braku chętnych na Bałtyk pozwoliłem sobie zakończyć w tym roku sezon rodzinnym pływaniem po Jeziorsku.

Pogoda jak zwykle jesienią była cudowna, mogliśmy podziwiać niezliczone stada ptaków, poranne mgły i wygrzewać się w promieniach południowego słońca. Sprzęt niestety pozostawiał to i owo do życzenia ale nie wdając się w szczegóły - warto było. Zobaczcie sami (187 zdjęć):

5 Piknik Żeglarski - fotorelacja

Regaty Optymistów

W poprzedni weekend odbył się kolejny Piknik Żeglarski w Łodzi. Pomimo kilku wpadek (nie dotarł krwiobus a umówione zespoły szantowe w ostatniej chwili odwołały występy) atmosfera była rodzinna i przyjemna. Wygląda na to, że impreza na stałe zagościła na Stawach Stefańskiego.Z zapewnień organizatorów wynika, że mają zamiar dalej rozwijać obecną formę, poszerzając ją o dalsze elementy żeglarskie. Trzymamy kciuki.

Zapraszam do obejrzenia galerii kiepskich zdjęć i kilku filmików nakręconych komórką... Gdyby ktoś z Czytelników był maniakiem fotografii i posiadał sprzęt bardziej przystosowany do tego celu to chętnie go zabiorę na kolejną imprezę...

Fotorelacja z Wiatr i Woda 2013

Polska gościnność...

Pozwolę sobie nie czekać do piątku i już dziś zapodać fotorelację z targów Wiatr i Woda. Szczerze mówiąc jestem mocno rozczarowany, czego innego spodziewałem się po targach w stolicy. Na szczęście nie zawiedli ludzie, znajomi i przyjaciele więc ogólne wrażenie ostatecznie pozostaje pozytywne.

W dalszej części czeka 157 zdjęć i kilka słów wyjaśnienia.

Boatshow 2012 - fotorelacja

Ammiszaddaj

Po czterech latach emigracji targi Boatshow wreszcie wróciły do Łodzi. Dwa tygodnie temu w nowej hali przy ulicy Politechniki 4 zagościły łodzie i jachty, z którymi miasto mające łódkę w herbie na co dzień ma tak mało do czynienia. Na przeszło 5,5 tys metrów kwadratowych zaprezentowało się 167 wystawców nie tylko z Polski. Żeby tylko nie ta chmura dymu tytoniowego przed głównym wejściem...

Muszę przyznać, że jest to 3 lub 4 relacja w historii Braciszka i tym razem zostałem pozytywnie zaskoczony. Pierwsze wrażenie, że mało, że wszystko w jednej hali upchnięte natychmiast zostało zmiażdżone przez rzeczywistość: nie zdążyłem zrobić wszystkiego co planowałem. Pomimo akredytacji mając 3 dni na zwiedzanie zabrakło mi czasu na rozmowy i odwiedzenie konferencji towarzyszących. Po kliknięciu więcej 123 zdjęcia i trzy strony opisu. Serdecznie zapraszam.

Barkami po słonecznej Francji

Ilustracja
Ja nie panimaju szto ty gawarisz!

Dzięki uprzejmości Charter-Navigatora pojechałem na studyjny rejs barkami po Francji jako reprezentant Dobrej Praktyki Żeglarskiej. Artykuł szczegółowo opisujący taką formę wypoczynku już niebawem w 6. numerze tego e-kwartalnika.

Bardzo miło wspominam atmosferę jaką zapewnił organizator. Charter-Navigator jest pierwszym i jak na razie jedynym przedstawicielem europejskiego armatora luksusowych barek jachtów motorowych Nicols. Po kliknięciu więcej do obejrzenia 309 zdjęć.

Na wodach Greifswalder Boden

Ilustracja
Wspaniałe żeglowanie po jesiennym Bałtyku na s/y Easy.

Czyniąc zadość tradycji w tym roku również wybraliśmy się na listopadowy rejs kończący sezon. Pogoda była bardzo ciepła jak na późną jesień za to odczuwaliśmy znaczne braki wiatrowe, co skutkowało często gęsto klimatycznymi mgłami nastrajającymi do strasznych opowieści o duchach (np. o chodzących lalkach z świecącymi czerwonymi oczami na praktycznie opuszczonej wyspie Ruden)... Tubylcy z Lauterbach Hafen chyba wzięli nas za zombie polskich żeglarzy bo w noc halloweenową próbowali nas wystraszyć wielką dynią - nie daliśmy się ani im, ani nowomodzie i punktualnie w południe 1. listopada złożyliśmy na wodach Greifswalder Boden symboliczne kwiaty dla wszystkich zmarłych, śp mojego Dziadka, Pana z Gibraltaru i tych zaginionych na morzu.

Zapraszam do obejrzenia galerii z rejsu. Po kliknięciu więcej czekają 223 zdjęcia, w większości mojego autorstwa i para dwóch filmików. Pozdrowienia dla Cichego, Olgi i Tomka mam nadzieję, że na kolejny wspólny rejs wybierzemy się szybciej niż przyszłą jesienią.

Skoczkiem po Gibraltarze w lutym

Ilustracja
Dobrze jest poczuć gorące słońce zimą...

Korzystając z dużej ilości nagromadzonego urlopu i nowych znajomości rozpoczętych podczas rejsu dookoła Uznamu pozwoliłem sobie na odrobinę luksusu zimową porą i spędziłem tydzień na ciepłych wodach Cieśniny Gibraltarskiej, Morza Śródziemnego i Oceanu Atlantyckiego.

Odwiedziliśmy La Línea, Gibraltar, Tarifę, Barbate, Przylądek Trafalgar i Ceutę, na wodzie spędziliśmy prawie 42h i przepłynęliśmy blisko 100NM z czego tylko 3,5 godziny na silniku. Pławiliśmy się w słońcu i oceanie, oglądaliśmy żeglarza portugalskiego, magoty gibraltarskie i temperatury grubo przekraczające 20C... Zdecydowanie warto było!

Łódź na horyzoncie - galeria

Pierwsze Łódzkie Dni Żeglarskie

Tydzień temu mieliście okazję przeczytać relację z I Łódzkich Dni Żeglarskich "Łódź na horyzoncie", imprezy mającej zapełnić lukę powstałą po Boatshow. Mam nadzieję, że tej okazji władze Łodzi nie zaprzepaszczą podobnie jak stało się choćby ze wspomnianymi Boatshow...

Aktualizacja 20.12.2016: Niestety stało się inaczej niż miałem nadzieję i "pierwsze" stały się jednocześnie "ostatnimi" Łódzkimi Dniami Żeglarskiemi a bardzo szkoda, bo impreza była super-sympatyczna. Na szczęście Poznań targom Boatshow nie przypasował i te po kilku latach wróciły do Łodzi (do wybudowanej w międzyczasie nowej hali expo).

Zalew Wiślany i Zatoka listopadem

Ammiszaddaj

Jeden z moich znajomych rzucił pomysł, co by na "długi weekend" 11. listopada popływać po Zatoce. "Wspaniała sprawa, zwłaszcza że w tym roku po słonym jeszcze nie pływałem" - pomyślałem i co prędzej wziąłem urlop w pracy. "Uda się czy nie, wolne (pierwsze w tym roku) się przyda..." Kolega zaczął szukać jachtu i tu wyniknął pierwszy, główny i podstawowy problem - wszystko już dawno wyciągnięte na brzeg. Skład przyszłej załogi się zmieniał dość znacznie, a jachtu jak nie było tak nie było.

Z prośbą o pomoc udałem się i na p.r.z. i do Jurka Kulińskiego (co przyniosło bardzo nieoczekiwany efekt, do tej pory nie wiem jak dziękować). Kiedy już straciliśmy właściwie nadzieję i nawet prowodyr całego zamieszania wycofał się z udziału, z Kątów Rybackich nadeszła wiadomość: "Jest na wodzie fajna mieczówka, możecie płynąć"...

Spacer nad Jeziorsko

Ilustracja
Ćwiczenia wodne Ochotniczej Straży Pożarnej, okolice Pęczniewa.

Korzystając z wolnego weekendu i znośnej pogody, a nie mając nic poczciwego do robienia w Łodzi (bo i cóż można robić samemu w niedzielę w Łodzi?) wybrałem się na krótki spacer nad Jeziorsko. Było ciepło, prawie nie wiało - pogoda idealna żeby wodować, wypróbować, popłynąć, powędkować (chyba, nigdy nie wędkowałem). Śniegu już na szczęście nie było nigdzie, niestety również żadnych pływadeł nie udało mi się zobaczyć...

Wyjątek stanowiła motorówka OSP, na której ćwiczenia się załapałem (z brzegu oczywiście). Fajnie tak, wypalić trochę unijnego paliwa, oczywiście dla utrzymania jednostki w należytej "sprawności bojowej". Oby jak najrzadziej musieli sprawdzać się w prawdziwej akcji. Fotorelacja po kliknięciu więcej.

Pierwszy SIZ Lodowy

Ammiszaddaj

Obiecana ostatnim razem galeria zdjęć z SIZ-u. Po kliknięciu więcej czeka na Was spora dawka zdjęć autorstwa mojego i mojego kolegi Heńka, którego wyciągnąłem na zimowy wypad nad morze. Celem oczywiście był SIZ, chociaż kolega z żaglami ma tle samo wspólnego co jabłko grotmasztu z kambuzem. Wiadomo jednak, że samemu podróżować nudno, a we dwóch mieliśmy bardzo fajny urlop, tym bardziej, że w drodze powrotnej udało nam się odwiedzić i (również pierwszy raz) spotkać live dziewczyny ze Zjednoczonych Krain... ale o tym kiedy indziej.

PS: przepraszam za niedostępność strony w zeszłym tygodniu. Niestety przelew za odnowienie domeny nie dotarł na czas skąd czasowe jej wyłączenie.

Zdjęcia z Róży

Żaglówka!

Dziękując Łukaszowi za nadesłane zdjęcia prezentuję tylko ułamek jego wielkiej kolekcji i jednocześnie zapraszam do zapoznania się z całością na stronie Autora. Miałem nadzieję, że przypomnę w ten sposób jesienią trochę lata - a tu proszę nawet pogoda się znowu letnia zrobiła... Dzisiaj w Łodzi było ponad 20 stopni w dzień.

Żałuję tylko, że nie udało mi się w tym roku wybrać jakimś mniejszym jachtem na morze, choćby na kilka dni. Żaglowce owszem - swoją drogą, a małe jachty swoją drogą... Kliknijcie więcej żeby zobaczyć galerię.

Żeglarze na Darze Młodzieży

Ilustracja
Sztorm z zacisza mostku Daru Młodzieży.

Ostatnie dwa tygodnie spędziłem na pokładzie Daru Młodzieży, jako normalna, praktykująca załoga. Pierwszy raz w historii zdarzyło się, żeby Akademia Morska w Gdyni udostępniła swój Statek szeregowym żeglarzom... Zamustrowaliśmy więc (28 osób) w Gdyni jako załoga a nie pasażerowie i zawładnęliśmy sercami załogi stałej. Przede wszystkim, ponieważ chcieliśmy tam być i pracować - trzeba nas było od pracy odganiać! Z nami również pierwszy raz w historii Dar Młodzieży przepłynął pod żaglami przez Cieśniny Duńskie, zaliczając przelot Harlingen - Świnoujście w dwie i pół doby (z czego 4/5 na samych żaglach).

Po kliknięciu więcej 368 zdjęć jpeg 800x600 wybrane z ponad 1200 zrobionych tylko przeze mnie, zapraszam do oglądania. Dla zainteresowanych dostępne również oryginały w rozdzielczości 5M, po mailowym kontakcie. (Uwaga jutro wyjeżdżam do pracy na Mazury, i nie będzie mnie aż do drugiej połowy sierpnia! W tym czasie prawdopodobnie nie będzie aktualizacji na stronie i nie będę odpowiadał na maile - chyba że złapię gdzieś darmowe wi-fi.)

Wszystkim Czytelnikom życzę udanych wakacji.

Majówka na Święcajtach

Ilustracja
Spod tęczy też całkiem mocno wiało...

13 zdjęć wykonanych aparatem telefonu SE k510i o łącznej wielkości 2,7mb z czterodniowej wycieczki po Święcajtach i Mamrach z Różą Wiatrów w dniach 6-9 maja 2008.

Do ośrodka Róży Wiatrów zjechaliśmy się (Sternicy) jeszcze w poniedziałek, dzień przed rozpoczęciem pracy. Ostatni z nas dobił o północy, w sumie było nas czterech. "Pan Bocian" z Warszawy, Grześ z Olsztyna, Kuba z Sopotu i ja z Łodzi. We wtorek koło 10 przejęliśmy jachty - cztery wyremontowane po zimie Princessy, z czego jedna wymagała dalszych poprawek. Na sezon na pewno będzie już sprawna. Ostatecznie pływaliśmy trzema księżniczkami i jednym sportowym tangiem.

Remont na Fryderyku Chopinie

Ilustracja
Fryderyk Chopin w (jeszcze nie) suchym doku.

Ostatnie tygodnie miałem przyjemność spędzić znów na Fryderyku Chopinie. Tym razem jednak nie pływałem a próbowałem mu się odwdzięczyć za wspaniały rejs. Po otrzymaniu informacji o rozpoczęciu okresu remontowego spakowałem swój wór i wsiadłem w pociąg do Gdyni. Będąc już na pokładzie złapałem się za głowę "to nie może być ten sam statek, który widziałem pół roku temu..." Nie pozostało nic innego jak wziąć młotek, pędzel i wiadro chlorokauczuku próbując wyrżnąć rdzę w pień.

Po kliknięciu więcej czeka na was 38 zdjęć z mojej komórki (1280x1024) i kilka z tych, które dostałem od innych uczestników remontu - swoją drogą wspaniałych ludzi tam spotkałem i mam nadzieję, że znów się spotkamy kiedyś...

Na rejach Fryderyka Chopina

Ilustracja
Tak się spełniają marzenia...

Zdjęcia z rejsu na STS Fryderyk Chopin, który odbył się w czerwcu 2007 AD. 366 zdjęć w formacie 800x600 jpeg wykonane Canon PowerShot G5.

Kiedyś kolega z internetu opowiadał mi romantycznie jak to stojąc na najwyższej rei "Chopina" patrząc na zachód słońca odleciał myślami do tej, która już nie była jego. Żal mi się go wtedy zrobiło ale jednocześnie mu zazdrościłem tego widoku, tej rei i tego "Chopina". A najbardziej tego, że mógł opowiadać "ja tam byłem..."

Dzięki Uniwersytetowi Bałtyckiemu w ostatnie wakacje spełniło się jedno z największych marzeń mojego życia i znalazłem się na tym samym pokładzie co kiedyś Wojtek. Teraz już sam wiem co się czuje stojąc na percie 30 metrów nad pokładem... Dość duża dawka zdjęć powinna i w każdym z Was rozpalić chęć do przygody. Wspomnienia z rejsu można przeczytać w pliku pdf (3,2MB - 12str, AmmiChopin.pdf), a po kliknięciu więcej galeria zdjęć.

Małgośka mówią mi

Ryn.

Zdjęcia z rejsu na s/y Małgośka, który odbył się w sierpniu 2006 AD. 25 zdjęć w formacie 1280x1024 jpeg wykonane Sony Ericsson k510i oraz dodatki.

Z Rynu wzięliśmy kurs w stronę głównej atrakcji rejsu - festiwalu we Wiosce Żeglarskiej w Mikołajkach. Po drodze nocleg w przystani u Nawigatora. Przy dochodzeniu rozwiało się do 6B, wejście bez miecza przy dopychającym wietrze. Bosman dokazywał cudów tego dnia, żeby zacumować jachty po kolei lądujące w szuwarach, jachtom bez właścicieli wieczorem poprawiał cumy, zakładał drugie przy wzmagającym się wietrze...

Jak było? Krótko było. A największą "atrakcją" nie okazał się wcale festiwal a pokładowa kuchenka gazowa, ale przeczytacie klikając więcej. Gdyby ktoś kiedyś mi zaproponował rejs z Rynu to bez wątpienia zaciągnąłbym się na "Małgośkę" jeszcze raz...

O dwóch takich

Ilustracja
To na Zalewie Sulejowskim też istnieje wiatr?!

Zdjęcia z rejsu na s/y Albatros, który odbył się w maju 2006 AD. 194 zdjęcia w formacie 800x600 jpeg wykonane Canon PowerShot G5 oraz dodatki.

Trzy dni żeglowania w tygodniu, od środy do piątku - to jest życie. Było ciężko z technicznej strony ale jakoś się udało. Najpierw plan zakładał u mnie egzamin z chemii analitycznej we wtorek i żeglowanie po nim. Jednak ostatniego dnia przed rejsem okazało się...

Potem wyniknął kolejny problem: załoga, która miała dojechać nie pojawiła się informując nas o tym fakcie w momencie, gdy sami mogliśmy to stwierdzić będąc już na pokładzie "Albatrosa". Niewiele się przejmując sytuacją chwyciliśmy za pagaje i chwilę później żagle poszły w górę, a wiatr gnał nas w przód...

czytaj więcej

s/y Pirania czyli rejs w doborowym towarzystwie

Ilustracja
Pubów nie ma, ale te zachody...

Zdjęcia z rejsu na s/y Pirania, które odbył się w maju 2006 AD. 49 zdjęć w formacie 800x600 jpeg wykonanych Canon PowerShot G5.

Rejs na otwarcie sezonu, którtki ale za to bardzo udany, jeszcze długo będę pozytywnie wspominał ten czas... Pierwsze lądowanie nie udane - niestety mimo przyjemnego miejsca (plaża, trochę drzewek, jakiś suchy kikut i blisko krzaczki) zwinęliśmy się co prędzej ustępując godnego miejsca szerszeniom zamieszkującym owe uschłe drzewo. Nowe miejsce już z mniejszą ilością piasku a co najważniejsze z zerowym stężeniem szerszenia na m3 powietrza nie było wcale złe. W nocy szantwanie, zmarzłem jak nie wiem, ale warto było... za te morskie opowieści, jasnowłosą, hiszpańskie dziewczyny czy szkuner "I'm Alone", oj nie jedno piwo śmy wypili...

s/y Orion - z Amsterdamu do Gdyni

Ammiszaddaj

Zdjęcia z rejsu na s/y Orion, który odbył się we wrześniu 2005 AD. 331 zdjęć w formacie 480x640 jpeg wykonanych Canon PowerShot G5.

Płynęliśmy z Amsterdamu do Gdyni na oldtimerze Orion z JKM Gryf w Gdyni (może to moje wrażenie, ale jakoś więcej chyba nie chce mieć nic wspólnego z tym klubem). Jacht o wspaniałych warunkach nautycznych choć masakrycznie ciasny... Przepłynęliśmy 205 godzin, z czego 179 pod żaglami (4 w warunkach sztormowych). Mieliśmy 131 godzin postoju w 12 portach i przebyliśmy ogółem 966 mil morskich...

Batiar na Wdzydzach

Batiar zalany słońcem.

Zdjęcia z rejsu nie tylko po Wdzydzach, który odbyły się w lipcu 2005 AD. 36 zdjęć w formacie 480x640 jpeg wykonanych Sonny Ericsson Camera MCA-25.

Po Studenckim lecie w Pieninach przyszedł czas nauki. Niezastąpiony Zbyszek Klimczak zgodził się wziąć mnie na swojego Batiara i zaczerpnąć z głębi swojego żeglarskiego doświadczenia i wbić mi do głowy... Zbyszku jeszcze raz serdecznie dziękuję za wspaniały rejs podczas którego naprawdę dużo o żeglowaniu się dowiedziałem.